“Pančevac” se klonirao
Pošaljite email-om Odštampajte
Moderna medicina je u zadnje vreme toliko uznepredovala da je kloniranje postalo široko zastupljena pojava. Prethodna tvrdnja je naravno šala, a do kloniranja je ipak došlo, samo ne u medicini, već je naš lokalni list “Pančevac” dobio svog klona “Pančevac pres”.
O čemu se zapravo radi, naime “Pančevac” je prodat 14.02.2008. na aukciji u Novom Sadu za 2,2 miliona evra porodici Marković koja ima razvijen biznis u poljoprivredi. Ubrzo nakon prodaje lista redakcija se podelila, 14 zaposlenih pošto nisu uspeli da kupe preduzeće na aukciji, dali su otkaze i pokrenuli novi nedeljnik “Pančevac pres”.
Tako se dogodilo da su se u petak 22. februara na kioscima našli “Pančevac” i “Pančevac pres” koji su identični klonovi po izgledu, rasporedu rublika itd. Jedina razlika je što “Pančevac pres” pored naziva “Pančevac” ima napisano malim slovima “pres” kao što se vidi na slici pored. Drugih vizuelnih razlika nema, tako da je taj mali natpis “pres” jedino po čemu se ova dva lista mogu razlikovati.
Namerno se u ovom tekstu nećemo baviti pravno imovinskim sporovima koji su nastali i još uvek traju izmedju ova dva lista. To ostavljamo nadležnim institucijama da razreše, a mi ćemo se osvrnuti na situaciju u kojoj su se našli gradjani Pančeva koji ne znaju koji list da kupe i gde da daju svoje oglase. Problematika je prilična, a rešenje se ne nazire. Elem, oba lista primaju oglase u istom hodniku, šalteri im se nalaze preko puta jedan drugog. Sam kvalitet novina i tekstova je gotovo identičan, a jedina razlika je u cenama oglasa. “Pančevac pres” pokušava nižim cenama da privuče što više oglašivača na svoju stranu, što je normalna tržišna politika da bi se pobedila konkurencija.
Ostaje nam da vidimo kakva će reakcija biti iz “Pančevca” kada novi vlasnici konačno preuzmu list. Jedno je sigurno, jedan od dva nedeljnika će morati da menja vizuelni identitet, pošto je trenutna situacija sa “klonovima” neodrživa. Nadamo se da će medjusobno nadmetanje nedeljnika doprineti da oba lista podignu svoj kvalitet na viši nivo i da se na taj način bore za čitaoce, jer to je jedini ispravan način.
Za kraj ostaje pitanje dok se ne razreše sporovi oko vizuelnog izgleda listova, koji kupovati? Gde ostavljati oglase? Nažalost na to pitanje nemamo odgovor. Dok se jasno ne iskristališe razlika medju njima, naš savet je da jednom prilikom kupite i jedan i drugi list, uporedite ih i opredelite se za onaj koji vam se više dopadne po sadržaju i kvalitetu tekstova. Što se oglašivača tiče, oni će se opredeliti za list koji bude imao veći tiraž i koji bude ponudio konkuretnije cene.
Napisano u kategoriji Gradske vesti | Autor M. S. dana 9.3.2008 u 2:36hFacebookTwitterPratite naše vesti preko RSS-a