Pravilnik ponašanja kanala #pancevo za operatere

1. Osobe koje imaju status Operatera, duzni su da svojim prisustvom odrzavaju red i mir na kanalu, po dalje utvrdjenim pravilima ponasanja korisnika.

2. Osoba sa statusom Operatera koja nije u mogucnosti da obavlja svoj posao, tacnije koja ne moze da dolazi sto cesce i redovnije na kanal, podlaze riziku od gubitka statusa.Ako postoji osoba koja moze cesce dolaziti na kanal i bolje odradjivati posao od prethodnog Operatera, njoj ce biti dodeljen status, a Operateru pre te osobe ce biti skinut status.

3. Ukoliko Operater mora da odsustvuje sa servera duzi period vremena koji iznosi od nedelju dana (7 dana) pa nadalje, mora se obratiti nadleznom SOPu kanala ili Founderu na private ili putem Memo-a.

4. U slucaju da se Operater NE javi, a odsustvuje vise od DVE nedelje, rizikuje da izgubi trenutni status.

5. Operater na kanalu, duzan je da obavlja posao objektivno, stoga ne sme biti naklonjen nijednoj strani u pogledu navijanja, politickog opredeljenja, verskog opredeljenja, etnickog i tako dalje.

6. Operater kanala #pancevo mora svoj posao obavljati savesno i mora biti uzor drugim korisnicima sto znaci da mora da se ponasa korektno prema svima koji ne krse pravila ponasanja, pa i prema onima koji ta pravila krse, namerno ili nenamerno, i ne sme se nedolicno ponasati.Sva pravila koja moraju da postuju korisnici, takodje se odnose i na Operatere kanala #pancevo.

7. Svadja ili rasprava, razmirica, medju Operaterima mora biti obavljena ili privatno, bez prisustva korisnika koji bi, u tom slucaju, morali da posmatraju to.Cak i tada se preporucuje mirno razresenje problema, radije nego otvorena svadja izmedju dva Operatera.

8. Ukoliko se, medjutim, svadja ili rasprava izmedju dvojice Operatera pogorsa, tada se rizikuje gubljenje samog statusa Operatera koji je zapoceo svadju.

9. Diskriminacija medju Operaterima je zabranjena.

10. Pozeljno je izbegavati medjusobno izbacivanje Operatera sa kanala.

11. Koriscenje statusa Operatera u licne svrhe tj. njegovo iskoristavanje u nedozvoljene svrhe i zloupotrebe, je strogo zabranjeno.U to se ubraja izbacivanje korisnika sa kanala bez nekog narocitog razloga, diskriminacija istih i tako dalje.

12. Operater mora postovati odluke Foundera i visih Operatera, tj. nadredjenih osoba.U slucaju da Founder i nadredjene kolege Operateri grese, bolje je poslati mirnu kritiku ili sugestiju nego zapoceti otvorenu svadju i raspravu sa Administracijom.

13. Operateri su samo moderatori kanala, i nemaju to ovlascenje da se mesaju u rad Foundera kanala.S druge strane, u redu je od strane operatera ako uputi neki predlog ili sugestiju koja ce biti razmotrena.

14. Operater ne treba sam da resava problem koji ima u pogledu nekog drugog Operatera, vec treba da se obrati Founderu, ukoliko smatra da drugi Operater gresi u nekom pogledu.

15. Primedbe koje ce jedan Operater izneti protiv drugog moraju da se iznesu u prisustvu Operatera protiv koga su primedbe iznete i u prisustvu Foundera kanala.

16. Promena NICKa Operatera dok je osoba koja ima taj status na kanalu sa podignutim Opom, zabranjena je.S druge strane, dozvoljena je promena NICKa ukoliko se u novom nicku sadrzi i NICK sa kojim se Operater nalazi na Op listi.

17. Ukoliko je Operater trenutno zauzet necim ili nije pri kompjuteru i to duze od 15 – 30 minuta, obavezno je promeniti NICK i na njega staviti nastavak AWAY ili kako god Operater zeli, a da je ocigledno. (NICK-AwaY….NICK-off, NICK-odsutan i sl.)

18. Ako, u nekom trenutku, Operater pozeli da za stalno promeni svoj NICK, duzan je o tome obavestiti Foundera kanala, a nakon toga svoj stari NICK da drzi u Real Name polju narednih 15 – 30 dana, u zavisnosti koliko je potrebno korisnicima i drugim Operaterima da upoznaju novi NICK Operatera.

19. NICK Operatera ne sme da bude diskriminirajuce po druge u pogledu verskog, nacionalnog, sportsko – navijackog ili vulgarnog karaktera.

20. S vremena na vreme, desi se da se skripte drugih Operatera najednom ubaguju i pocnu da nekontrolisano izbacuju korisnike i sl.U tom slucaju, prisutni Operater duzan je da deopuje drugog Operatera kako bi sprecio dalju stetu i da nakon toga obavesti drugog Operatera o neispravnosti njegove skripte.

21. Operaterima je izrazito zabranjeno da koriste SHIT-LISTe u skriptama.Tu opciju su ovlasceni da koriste samo visi Administratori, pa cak i tad nije pozeljno koriscenje navedenih listi.

22. Operater ne treba da skida banove drugog Operatera bez izricite dozvole istog, ili izricite dozvole SOPa, ili Foundera.Ipak, ukoliko Operater koji je dao ban, NIJE na kanalu, a drugi @ prosudi da nece naneti stetu skidanjem bana, u redu je skinuti ban.

23. Banovi ne treba da budu preterano dugacki ukoliko su u pitanju neka slabija krsenja pravila.Ukoliko je u pitanju neko preterano veliko krsenje pravila, tada se koristi malo duzi ban i to do sat vremena najduze.Ukoliko ipak Operater prosudi da to nije dovoljno, moze da ostavi ban, i skine ga u roku od najduze dva sata.

24. Za slucajne banove koje Operater napravi, duzan je da skine ban, i javi se korisniku kako bi mu se izvinuo i rekao mu da mu je ponovo omogucen ulazak na kanal.

25. Slanje notica na kanal nije ograniceno, ali je pozeljno da Operateri ne preteruju sa njima.Podrazumeva se da su reklame putem noticea, strogo zabranjene.

26. Pozeljno je da korisnici ne koriste NICK modove poput +D i +R koji onemogucavaju korisnicima da pricaju sa njima.Operater moze da koristi PVT BLOCKER, ali da vidi poruke koje su mu poslate.

27. Operater je duzan da postavi /ignore ili /silence u slucaju korisnka koji vredja i sl. ali da ne postavi potpuni ignore, jer u tom slucaju ne bi mogao da vidi sta korisnik radi na kanalima.Ukoliko su uvrede previse teske, Operater moze sa razlogom da trazi da se taj NICK stavi na AKICK listu kanala.

28. Ukoliko korisnik javno vredja Operatere, Operateri imaju pravo da ga izbace sa kanala na najvise 3 minuta.Ukoliko se vredjanje nastavi, Operater moze da stavi ban u trajanju do 1 sata.

29. Operater iako ima @, mora znati da to sto on ima @ ne znaci da je u povlascenom polozaju u odnosu na korisnika.On ne moze da koristi svoj @ protiv neke osobe koja njemu nije uradila nista nazao, i da se pokazuje kao „moc“ na kanalu.

30. Operater svoje sifre od NICKa i slicno, NE SME DA DAJE NIKOME, i ne sme da gropuje svoj NICK sa nekim drugim NICKom od njegovog prijatelja, prijateljice, momka, devojke i sl.

31. Operater nema pravo da trazi odnosno zahteva sifru od kanala, nicka, ili bilo cega drugog, od nekog korisnika, ukoliko sam korisnik ne da sifru radi lakseg i brzeg sredjivanja problema sa kanalom, nickom, botom i sl.

32. Svi @erateri su jednaki, kao i svi korisnici.I onaj ko ima @, i oni koji imaju, i oni koji nemaju @ status na kanalu, jednaki su, stoga Operater ne sme da stavlja sebe iznad svih na kanalu, ma kakav status imao na kanalu.

Metode sankcionisanja korisnika:

Korisnik se moze sankcionisati na tri razlicita nacina:
kick
ban
kick – ban

Kick se korisi u slucaju manjeg prekrsaja, i kao upozorenje korisniku da prestane vrsiti aktivnosti koje su neprikladne za javni kanal.

Ban se koristi u slucaju da korisnik javno provocira druge svojom pricom na kanalu, i kao takav se koristi za ucutkavanje korisnika.Takav ban moze biti postavljen od 1 – 3 minuta, u zavisnosti koliko je potrebno.Ukoliko korisnik prizna da je pogresio i da nece nastaviti slicne aktivnosti, ban se moze skinuti.

Kick – Ban se koristi u vecini slucajeva.Ukoliko korisnik ne prihvata dalje utvrdjena pravila o ponasanju korisnika, i svojim ponasanjem na kanalu krsi ono sto je time odredjeno, kao sto je FLOOD, javno VREDJANJE na bilo kakvoj osnovi, PSOVANJE, neprikladno ponasanje, i sl. – koristi se KICK – BAN.

Vrste banova:

Najpozeljnije je koristiti ban u obliku *!user@host ili *!*user@host jer je tada smanjena mogucnost banovanja vise korisnika, ili cak, citavih Internet Providera.

Ukoliko se izbacuje los, odnosno perverzan NICK koristi se ban u obliku nick!*@* ili *nick*!*@*.

Izbacivanje klonova sa kanala se vrsi samo u slucaju da Operater ZNA da se NE radi o nekom internet caffeu ili igraonici, nego da se radi o klonovima koji su ubaceni na kanal u svrhe krsenja pravilnika na razlicite nacine kao sto su flood, spam, i sl.

Modove na kanalu Operater postavlja samo u slucaju masovnog FLOODa, ili kada je u nemogucnosti da smiri situaciju koja se pogorsala, a u sebi sadrzi vredjanje na nacionalnim i drugim osnovama, provociranje korisnika i sl.U tom slucaju, najpre upozoriti korisnike dva ili tri puta, a ukoliko se ne povinuju zahtevu da se smire, stavlja se +M mod, a korisnicima koji imaju +, skida se +.Ukoliko se neredi nastave, mod +M skinuti, a staviti +m, i time spreciti SVAKOGA na kanalu da prica, narednih 3 minuta.Tom prilikom, izbaciti korisnike koji su presli granicu svog ponasanja.

Reklame drugih servera i spam, kao i druge slicne vidove, koje Operater ne moze da spreci, treba prijaviti dezurnom SOPu, ili Founderu, radi udaljivanja takvih osoba sa kanala.

~U slucaju dokumentovanog krsenja neke od stavki pravilnika za operatere Founder ce bez ikakvog daljeg objasnjenja obrisati operatera sa access liste kanala. Takodje bilo kakvo narusavnaje ugleda Foundera, vredjanje drugih Operatera ili bilo kakav gest koji steti kanalu prouzrokovace gubitak statusa!

*Ako imate zalbe na rad operatera ili sugestije za poboljsanje kanala obratite se na email: kontakt@pancevo.co.rs

#pancevo @-team